Podsumowanie pierwszego spotkania Web Analytics Wednesday

Mocny start w 2014

W środę 8 stycznia 2014 odbyło się pierwsze w Polsce spotkanie w ramach Web Analytics Wednesday. Impreza miała miejsce w Warszawie w klubie Mito.

Dla tych którzy jeszcze nie zetknęli się z tą nazwą, jest to najpopularniejszy inicjatywa networkingowa dla analityków internetowych. Event rozpoczyna się prelekcjami, a następnie kontynuowany przy rożnych napojach w mniej formalny sposób.

To co było największym sukcesem wydarzenia, przyczyniło się też do pewnych problemów. Jako organizatorzy spodziewaliśmy się 15-20 osób – w końcu początki zwykle są trudne – a impreza nie była specjalnie nagłośniona. Ku naszemu zaskoczeniu zjawiło się ponad 40 osób (czyli mniej więcej o 10 więcej niż byłą w stanie pomieścić salka wykładowa). Ze swojej strony obiecujemy znaleźć większą salę następnym razem. Bez względu na problemy, tak liczna widownia bardzo cieszy 🙂

Prezentacje z pierwszego spotkania Web Analytics Wednesday w Warszawie

Google Tag Manager

Pierwszą prezentację poświęcona Google Tag Managerowi poprowadził Marin Lejman z Critical.pl. W przystępny i merytoryczny sposób omówił czym jest narzędzie, kroki konfiguracji, wykorzystanie data layer oraz poruszył temat debuggingu. Prezentację znajdziecie niżej:


7 dobrych nawyków analityka internetowego

Kolejną prezentację poprowadził Tomek Sienkiewicz – chief web analyst w T-Mobile Polska. Bardzo podobały nam się tezy (czy też raczej hipotezy), zawarte w prezentacji. W szczególności dotyczące, MPI (Meaningless Performance Indicators), oraz umiejętności koncentracji na pozornie małych kwestiach – ale takich które można wygrać. Prezentację Tomka znajdziecie poniżej:


Analityka to w dużym stopniu  (może największym?) umiejętność sprawnej komunikacji i właściwego definiowania problemów, więc z wielką przywitamy inne osoby chcące poruszyć miękkie kwestie.

Social networking przy napojach

Część społecznościowa-napojowa rozpoczęła się o 20:30 i toczyła gdzieś do 23:00. Trudno ją podsumować, bo każdy rozmawiał z kim innym, często z nowo poznanymi osobami. Czyli właśnie to co miało się wydarzyć 🙂

Podsumowując jednym zdaniem – bardzo udane prezentacje, wielu zacnych widzów oraz apetyt na więcej.

Do zobaczenia wkrótce

Następny raz widzimy się w Warszawie 5 marca 2014. Zapiszcie sobie tę datę w kalendarzu. Szczegóły dotyczące miejsca i godziny startu podamy wkrótce. Jeżeli chcecie być o nich poinformowani — dołączcie do newslettera (box znajduje się w prawej kolumnie).

Zapraszamy wszystkich chętnych do przygotowania prezentacji na marcowej spotkanie. Jeżeli chcesz podzielić się swoimi doświadczeniami w świecie analityki internetowej – napisz do nas z propozycją tematu: piotr.poznanski at gmail.com lub pawel.ogonowsk at conversion.pl.

Odezwały się także osoby zainteresowane organizacją WAW w Gdańsku i Krakowie. Jak tylko dowiemy się szczegółów damy znać.

Do zobaczenia!

Piotr Poznański & Paweł Ogonowski

Napisano w Informacje o spotkaniach Tagi: , ,

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*